Vraag 1: Hoe groot is de totale markt van uw dienst, product of oplossing?

Schrijf het totaal aantal potentiële klanten op. Voorbeeld: er zijn 250.000 potentiële klanten die ieder jaar een nieuwe keuken kopen.
Het commercieel potentieel maakt cijfermatig zichtbaar hoe u presteert in uw markt, tijdens de klantreis en waar het potentieel zit tot verbetering. Ook geeft het beeld van de maximale mogelijke verkopen bij de maximale en juiste inspanningen.
Schrijf het totaal aantal potentiële klanten op. Voorbeeld: er zijn 250.000 potentiële klanten die ieder jaar een nieuwe keuken kopen.
Voorbeeld: u richt zicht op Zuid-Holland, dan blijven er 25.000 potentiële klanten over.
Dit is de optelsom (of betrouwbare inschatting) van: alle website-, kantoor/winkel-, beurs-, en netwerkbezoekers en algemene telefoontjes en e-mails op jaarbasis.
Dit is de optelsom (of betrouwbare inschatting) van alle gerichte informatievragen: via uw website, kantoor/winkel-bezoek, mail, beurzen, telefoon en netwerkactiviteiten.
Dit is de optelsom van alle gerichte adviesgesprekken (fysiek of online). Afhankelijk van uw organisatie of dienstverlening is het mogelijk dat deze stap in het verkoopproces samenvalt met vraag 4 en vraag 5. U kunt hier dan hetzelfde getal invullen als bij vraag 4 invullen.
Dit is de optelsom van alle uitgebrachte offertes in aantallen. Afhankelijk van uw organisatie of dienstverlening is het mogelijk dat deze stap in het verkoopproces samenvalt met vraag 5 en vraag 6. U kunt hier dan hetzelfde getal als bij vraag 4 invullen.
Dit is de optelsom van alle geaccepteerde offertes of opdrachten.
In aantallen
In aantallen.
In aantallen.
Verkoopkanalen:
1) via kantoor/winkel
2) via de website
3) via telefoon of video call
4) via mail
5) bij de klant op locatie
Schrijf het aantal dagen op dat het gemiddeld duurt.
Schrijf het aantal dagen op dat het gemiddeld duurt.
In aantallen.
Een touchpoint is wanneer klant of prospect en onderneming met elkaar in contact komen. Dit kan persoonlijk contact zijn, maar ook virtueel contact. Bij ieder touchpoint, zal zijn of haar perceptie van de onderneming en haar producten veranderen.
Vink s.v.p. aan welke communicatiemiddelen u in deze fase gebruikt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vink s.v.p. aan welke communicatiemiddelen u in deze fase gebruikt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vink s.v.p. aan welke communicatiemiddelen u in deze fase gebruikt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
All rights reserved - BiiC BV 2021