Managementboeken BiiC Organisatieadvies
BiiC inspiratie- & managementboeken

Onze kennis is o.a. gebaseerd op vele management- en businessboeken. Wij hebben een greep uit deze boeken voor u op een rijtje gezet. En de komende periode zal de lijst worden uitgebreid. Veel inspiratie toegewenst.

bedrijfsadvies management literatuur stephen covey seven habits of highly effective people

The Seven Habits of Highly Effective People - Stephen Covey

The 7 Habits of Highly Effective People is de geliefde klassieker dat wereldwijd meer dan 20 miljoen exemplaren verkocht. De 7 eigenschappen zijn zo beroemd omdat ze werken. Ze zijn geïntegreerd in het alledaagse denken van vele miljoenen mensen. De eigenschappen: Eigenschap 1: Wees Proactief. Eigenschap 2: Begin met het Doel in je Hoofd. Eigenschap 3: Begin bij het Begin. Eigenschap 4: Denk Win/Win. Eigenschap 5: Probeer Eerst te Begrijpen, en dan Begrepen te Worden. Eigenschap 6: Synthetiseer. Eigenschap 7: Hoon je Vaardigheden.

Organisatieadvies - hoe bouw je een high performance organisatie - andre de waal

Hoe bouw je een High Performance Organisatie ? - André de Waal

Houd u niet langer bezig met wat u denkt dat werkt, of wat u vindt dat zou moeten werken. Als hedendaagse manager kunt u zich beter concentreren op datgene wat werkelijk bijdraagt aan het bereiken van uw doelstellingen. André de Waal ontdekte en analyseerde op wetenschappelijke wijze wat er aantoonbaar toe doet in iedere soort organisatie, wereldwijd, in alle sectoren.

Hoe bouw je een High Performance Organisatie? beschrijft het bewezen HPO-raamwerk dat bestaat uit de vijf universele factoren waar u op moet focussen om uw organisatie te veranderen in een High Performance Organisatie(HPO): 1. kwaliteit van management; 2. openheid en actiegerichtheid; 3. langetermijngerichtheid; 4. continue verbetering en vernieuwing; 5. kwaliteit van medewerkers. Het HPO-raamwerk is het resultaat van jarenlang internationaal onderzoek naar de succesfactoren van HPO's. In dit boek geeft André de Waal veel praktijkvoorbeelden uit verschillende sectoren, zoals finance, detailhandel, industrie, ICT, hoger onderwijs en overheid. Inclusief interviews met HPO-leiders bij Microsoft, SABMiller, Svenska Handelsbanken, HP, Tata Steel, Ziggo, Unilever en KLM. Het HPO-raamwerk wordt inmiddels wereldwijd bij meer dan 2000 organisaties toegepast. André de Waal (1960) is academisch directeur van het HPO Center, een organisatie die wereldwijd onderzoek doet naar High Performance Organizations.

Daarnaast is André associate professor High Performance Organizations aan de Maastricht School of Management, gastdocent aan de Vrije Universiteit Amsterdam en Erasmus Universiteit Rotterdam, auteur van o.a. de besteller Maak van je bedrijf een toporganisatie en veelgevraagd spreker. ""Eindelijk een boek dat verder gaat dan 'beloften' en dat meer inzicht biedt in de essentiële factoren die een rol spelen bij high performance organisaties. Dit baanbrekende werk van dr. De Waal is verplichte kost voor mensen die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp."" Manfred F.R. Kets de Vries, klinisch professor Leadership and Organizational Change bij INSEAD ""André de Waal heeft een fantastische prestatie geleverd door high performance wetenschappelijk te onderzoeken en zijn bevindingen te presenteren als concrete ideeën die managers direct kunnen toepassen."" Peter Hartman - President-directeur KLM"

Businessplan op 1 A4 - Marc van Eck

Iedereen heeft plannen, zowel zakelijk als privé. Maar doordat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben, realiseren we onze plannen vaker niet dan wel. Met 'Businessplan op 1 A4' van Marc van Eck en Ellen Leenhouts leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: één A 4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten. De methodiek is wereldwijd bewezen effectief. Vele organisaties werken er al jarenlang mee, zoals de NASA, Procter & Gamble en Coca-Cola. Aan de slag dus als je nog succesvoller wilt zijn!

bedrijfsadvies management literatuur Vrije ruimte  - Vrije Ruimte  Jos Kessels & Els Boers

Vrije ruimte  - Jos Kessels & Els Boers

In organisaties is grote behoefte aan vrije ruimte. Dat blijft meestal een vrome wens. Dit boek legt uit wat het belang is van vrije ruimte en hoe deze tot stand kan worden gebracht. Klassieke scholing voor de hedendaagse praktijk. Verantwoording afleggen speelt een steeds belangrijkere rol in organisaties: klopt het wat we doen? Is dit waar het ons om begonnen is? Dit soort vragen stellen en beantwoorden is noodzakelijk en lastig tegelijkertijd.

Daar is een vorm van gesprek voor nodig die is gericht op de verheldering van essenties, het opschorten van oordelen, het verwoorden en toetsen van persoonlijke visies. Een dergelijk gesprek wordt gekenmerkt door vrije ruimte. In deze ruimte is het gesprek niet gericht op belangen en resultaten, maar op onderzoek naar essenties, dat wil zeggen filosofisch onderzoek. Het boek is behalve een hulpmiddel bij trainingen een aanrader voor cursusleiders, P&O-ers, managers, en voor hen die op de een of andere manier betrokken zijn bij organisaties.

bedrijfsadvies management literatuur briljante business modellen

Briljante Business Modellen - Jeroen Kemperman

Je hebt het gevoel dat je organisatie het écht anders moet doen, maar je weet nog niet hoe. Toch vraagt de markt om nieuwe aanpakken. Laat je inspireren door bedrijven die het fundamenteel anders hebben gedaan en daarmee echt iets veranderd hebben in de levens van alle betrokkenen. Briljante businessmodellen biedt deze inspiratie en is praktisch toepasbaar voor je eigen organisatie. De briljante businessmodellen schitteren door verschil. Tegelijk zijn ze zonder uitzondering: 1 Visiegedreven vanuit de overtuiging hoe het echt anders moet. 2 Volhardend, radicaal en consequent in het businessmodel. 3 Baanbrekend in het leven van mensen en de spelregels in de markt.

Zestien briljante businessmodellen laten stuk voor stuk zien dat het onmogelijke mogelijk is op een verrassend eenvoudige manier. Ze raken je uit onverwachte hoek. Ervaar hoe: * VOC & Raiffeisen het fundament hebben gelegd voor NV en coöperatie. * Efteling & AFC Ajax onuitwisbare herinneringen maken. * Ristorante DO & Iittala het verhaal op tafel krijgen. * Albert Heijn & Home Plus bieden wat mensen nog niet weten te willen. * Duvel & Illy b(r)ouwen met ambachtelijke producten. * IKEA & LinkedIn de klant aan het werk zetten. * Zara & Zappos klantcontact de macht geven. * Aravind & NH zorg aan veel meer klanten bieden voor lagere prijzen.

Jeroen Kemperman, Jennifer op t Hoog (beide Achmea) en Jeroen Geelhoed (&samhoud) delen hun fascinatie voor bedrijven die de wereld op zn kop zetten en waarde creëren op een baanbrekende manier. Samen met case auteurs hebben zij een zoektocht gedaan naar inspirerende businessmodellen. 

bedrijfsadvies management literatuur - business model canvas - Alexander Osterwalder

Business Model Canvas - Alexander Osterwalder (e-book)

Klaar om uw bedrijf naar het volgende niveau te brengen? Ontdek alles wat u moet weten over het Business Model Canvas met deze praktische gids.

Een toenemend aantal mensen waagt de sprong en richt een eigen bedrijf op, kiest ervoor om zijn eigen baas te zijn en zijn eigen winst te maken. Toch is dit geen gemene prestatie, daarom is het essentieel om een ​​solide businessplan te hebben. Deze gids leert u alles over het Business Model Canvas en hoe het uw waardepropositie kan verhogen en uw bedrijf kan verbeteren.

bedrijfsadvies management literatuur Mike George

Wat is Lean Six Sigma - Mike George

Dit boek is een introductie in Lean Six Sigma, een methodiek die veel grote internationale bedrijven gebruiken om hun winstgevendheid en kwaliteit te verbeteren. Klanten worden steeds veeleisender, en willen een snelle levering tegen minimale kosten. Lean Six Sigma helpt bedrijven bij het halen van deze doelstellingen, en zorgt daarbij ook voor tevreden klanten.

Lean Six Sigma integreert twee belangrijke verbetermethoden: beter en slimmer werken (met Six Sigma) en sneller en efficiënter werken (met Lean principes). U ontdekt hoe deze verbetermethode u de instrumenten in handen geeft om in uw organisatie verspilling en kwaliteitsproblemen te herkennen en op te lossen. Zo bereikt u wat u wilt: een beter bedrijfsresultaat.

bedrijfsadvies management literatuur Middle Management Jan Heinsdijk

Middle Management - Jan Heinsdijk

Middle Management biedt je de perfecte theoretische basis om als manager aan de slag te kunnen gaan. Ook kun je je met dit boek uitstekend voorbereiden op het examen NEMAS - Middle Management.

Waarom kiezen voor Middle Management?
* Levert de juiste theoretische basis voor het werkveld.
* uitstekende voorbereiding op het NEMAS-examen.
* sluit aan bij de nieuwste exameneisen;

Middle Management bestaat uit twee delen. In het eerste deel maak je kennis met de kernbegrippen van het vak management en organisatie. Vervolgens leer je wat de verschillende bedrijfsprocessen inhouden, zoals personeel, financiën, marketing, communicatie, kwaliteit, productie, logistiek en informatiemanagement. Het bijbehorende opgavenboek bevat veel herkenbare praktijkvoorbeelden uit het werkveld en oefenvragen. Middle Management is ook beschikbaar als e-book.

Wat is nieuw in de derde editie van Middle Management?Deze editie van Middle Management is volledig herzien en geactualiseerd. De inhoud is toegespitst op de recentste exameneisen van NEMAS.

bedrijfsadvies management literatuur net promoter score fred reichheld

The Ultimate Question - Fred Reichheld

In de eerste editie van dit historische boek onthulde zakelijke loyaliteitsgoeroe Fred Reichheld de meest cruciale vraag voor de toekomst van uw bedrijf: 'Zou u ons aanbevelen aan een vriend?' Door klanten deze vraag te stellen, identificeert u tegenstanders, die de reputatie van uw bedrijf bezoedelen en gemakkelijk overschakelen op concurrenten, en promotors, die goede winsten en echte, duurzame groei genereren. U genereert ook een essentiële maatstaf: uw Net Promoter Score. Sinds het boek voor het eerst werd gepubliceerd, heeft Net Promoter bedrijven, in verschillende sectoren en sectoren, getransformeerd en een spelveranderend systeem en ethos gevormd dat Six Sigma in zijn macht kan evenaren.

De ultieme vraag 2.0 biedt een blauwdruk voor groei en succes op de lange termijn.

bedrijfsadvies management literatuur jim collins good to great

Good to Great - Jim Collins

Uit een langdurig onderzoek van honderden Fortune 500-bedrijven kwamen elf bedrijven naar voren die in een periode van vijftien jaar explosief groeiden. Een tijdlang presteerden deze elf bedrijven even 'good' als hun concurrenten in dezelfde branche, maar plotseling accelereerden ze en werden 'great'. Wat onderscheidt deze succesvolle bedrijven nu van hun concurrenten en wat kunnen anderen daarvan leren? Collins heeft zijn inzichten in een aantal principes geformuleerd. Het zijn tijdloze factoren voor succes - geen hypes.

bedrijfsadvies management literatuur - de plaktfactor - chip heath

De plakfactor - Chip Heath

Waarom zijn broodjeaapverhalen zo hardnekkig en vergeten we alledaagse waarheden zo gemakkelijk? Hoe maakt een krant een kop die ervoor zorgt dat we door willen lezen? En waarom onthouden we complexe verhalen wel, maar complexe feiten niet?

Waarom floreren sommige ideeën van meet af aan, terwijl andere razendsnel ter ziele gaan? En hoe verbeter je de kansen van waardevolle ideeën? In De plakfactor leggen Chip en Dan Heath uit hoe je de kleefkracht van ideeën kunt versterken. Deze onmisbare gids laat zien dat ‘sticky’ ideeën hun kracht ontlenen aan zes belangrijke eigenschappen, die ook jij kunt leren beheersen.

Dit boek gaat over een van de belangrijkste aspecten van menselijk gedrag en zal de manier waarop je ideeën overbrengt ingrijpend veranderen. De plakfactor is provocerend, onthullend en vaak verrassend grappig. Het onthult de cruciale principes van succesvolle ideeën en de strategieën om je eigen boodschap meer kleefkracht te geven.

bedrijfsadvies management literatuur -shopping tomorrow

Shopping Tommorow - 400 experts (met o.a. Robert Snel)

In 2013 hebben de experts van ShoppingTomorrow een stip aan de horizon gezet door de consument van 2020 zo goed mogelijk in beeld te brengen. Vervolgens hebben ruim 660 experts uit de retail-, reis- en financiële sector in 2014 de weg hiernaartoe geplaveid. Het afgelopen jaar zijn de expertgroepen aan de slag gegaan om gezamenlijk concrete vraagstukken binnen het Nederlandse bedrijfsleven onder de loep te nemen.

Werk aan de (web)winkel!
Het onderzoeks- en actieprogramma ShoppingTomorrow is geïnitieerd door Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkels, en wordt ondersteund door 24 branche- en belangenverenigingen, van de ANVR (reizen) tot en met het Verbond van Verzekeraars.

In 2015 hebben 400 experts (waaronder onze collega Robert Snel) verdeeld over 20 expertgroepen bluepapers opgeleverd waarin zij antwoorden geven op actuele uitdagingen en vraagstukken. Deze bluepapers zijn gebundeld in dit tweede ShoppingTomorrow-boek, waarmee de organisatie Nederlandse bedrijven verder wil helpen door ze praktische handvatten aan te reiken. Op deze manier verbeteren we de concurrentiepositie van de Nederlandse retail en gaan we samen goed voorbereid de toekomst tegemoet.

Organisatieadvies de conversation manager

The conversation manager - Steven van Belleghem

De voorbije jaren is het internet geëvolueerd van een statisch naar een sociaal platform. Die evolutie heeft een impact op de manier waarop consumenten communiceren en aankoopbeslissingen nemen. Jammer genoeg zijn de meeste adverteerders blijven stilstaan. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijft aan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijk concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. Het blijft niet bij een theoretisch denkkader. Het boek biedt eveneens praktische tools om uw veranderingsproces binnen de 48 uur te starten. U vindt hier concrete tips om de bedrijfsstrategie aan te passen in de richting van conversation management met tal van handige online tools die u helpen in uw nieuwe job: Conversation Manager. 'Dit is een bijzonder goed boek. Echt een heel sterke analyse van hoe communicatie vandaag werkt. Bovendien vlot om lezen en rijk geïllustreerd met vele voorbeelden en feiten zoals het een professional van InSites betaamt. Iedereen die in marketing, media of communicatie zijn job nog enigszins behoorlijk wil invullen: just read it.' Marc Michils Chairman Saatchi&Saatchi Brussels en algemeen directeur Vlaamse Liga tegen Kanker 'Eindelijk een boek dat niet alleen aangeeft dat de consument veranderd is, maar dat praktische inzichten geeft hoe je daar dient op in te spelen. Verplichte lectuur voor iedereen die te maken heeft met consumentenmarketing.' Gino Van Ossel Professor marketing Vlerick Business School 'Als je doet wat je altijd gedaan hebt, zul je niet krijgen wat je altijd gekregen hebt. Kortom, omgevingen veranderen en bedrijven moeten zich daaraan aanpassen. Ofwel, wat gisteren nog goed was, is het daarom morgen niet meer. De Conversation Manager biedt een perspectief op hoe je je bedrijf op de toekomst kunt voorbereiden.' 

bedrijfsadvies management literatuur leen zevenbergen

En nu laat ik mijn baard staan - Leen Zevenbergen

Leen Zevenbergen is niet het type leider dat meteen met zijn vuist op tafel slaat, maar in 'nu laat ik mijn baard staan' geeft hij aan dat het anders moet.

Als leidinggevende en inspirator ontwikkelde Leen Zevenbergen een geheel eigen visie op de noodzaak van Creatief ondernemen & Sprankelend inspireren. Met zijn reputatie als mensenmanger en 'great communicator' is Zevenbergen in staat om de urgentie aan te geven voor de herwaardering van Creatief Ondernemen en Sprankelend Inspireren, afgekort COSI. COSI is Italiaans en betekent: zo, en zo gaan we het dus doen.

bedrijfsadvies management literatuur eckart wintzen

Eckart's Notes - Eckart Wintzen

Tien jaar na dato geeft Eckart het geheim prijs van de succesformule waarmee hij 'zijn' BSO van een eenmansbedrijf tot multinational met 10.000 medewerkers liet groeien.

'Een managementboek dat leest als een roman'
De ondernemer Eckart Wintzen vertelt in Eckart's Notes vol humor en zelfspot over de succesformule, waarmee hij zijn BSO/Origin liet groeien van onverwacht eenmansbedrijf tot ongekende multinational. Een grappig boek, met diepgang. Het staat vol met ideeën en 'gouden tips' en is geschreven voor iedereen die met management te maken heeft: ondernemers, managers, studenten en docenten, hun thuisfront en natuurlijk ook iedereen die gemanaged wordt.

Word een held - Bas Kodden

Meer bevlogenheid voor jezelf en je organisatie! Uit onderzoek blijkt dat 88 procent van de Nederlandse werkenden niet bevlogen is. Een enorme verspilling van talent en energie. In dit boek schetst Nyenrode-docent en onderzoeker Bas Kodden aan de hand van praktisch toepasbare managementtheorieën, persoonlijke belevenissen en ontmoetingen met uiterst bevlogen (sport)helden een stappenplan op weg naar meer bevlogenheid op het werk. Dit boek helpt je een HELD te worden: een Hoog Energieke Leidingnemende Doener. Een HELD is bevlogen, vitaal en toegewijd en weet waar zijn talenten liggen. Als HELD heb je meer plezier in je werk, lever je betere prestaties en maak je een grotere kans op succes. 'Word een HELD' is geschreven voor iedereen die op zoek is naar nieuwe energie, passie en bevlogenheid en voor leidinggevenden die hun organisatie vanuit een positieve flow willen laten groeien.
'Dit boek is voor mij een van de meest inspirerende boeken over hoe we met toewijding, kennis en creativiteit tot uitzonderlijke prestaties in staat zijn. Bas weet zo over zijn helden te schrijven dat je de inzichten en adviezen kunt en wilt toepassen in je eigen leven. Het doet de held in onszelf ontwaken!' - Prof. dr. Jeff B.R. Gaspersz, hoogleraar Nyenrode Business Universiteit.

Management advies Turbomanagement Jeroen Busscher

Turbomanagement - Jeroen Busscher

Twintig jaar geleden bedacht de baas gewoon wat iemand moest doen, tegenwoordig willen we graag dat medewerkers initiatief nemen en klantgericht en ondernemend zijn. Maar wat moet je dan als hedendaags manager, als bemoeizucht en betutteling uit den boze zijn?
Gelukkig vertelt Jeroen Busscher in Turbomanagement duidelijk wat je als manager wél en juist niet moet doen. Ga vooral niet coachen of complimenteren, maar geef vertrouwen en toon echte interesse. Busscher haalt menig managementcliché onderuit en introduceert nieuwe, superconcrete do’s and don’ts.
Doe eens wat minder, want juist door dingen te laten, kom je veel sneller tot resultaten.

Financieel management advies de financiele manager van de 21ste eeuw Andre de Waal

De financiële manager van de 21ste eeuw - Andre de Waal

De financiële functie is een van de belangrijkste binnen een organisatie. Ondernemingen in de vijf grootste economieën van de wereld besteden er naar schatting ruim $ 200 miljard per jaar aan. Veel organisaties hebben de laatste jaren gewerkt aan verbetering van zowel de efficiëntie als effectiviteit van financiële processen. Inmiddels kan worden gesteld dat een transformatie van de financiële functie naar een hoger kwaliteitsniveau niet langer een optie is maar een noodzakelijkheid.
Daarmee wordt onderkend dat financiële managers een belangrijke rol hebben, want ze zijn bij uitstek gepositioneerd om een leidende rol binnen de organisatie te spelen. Als een spin in het web van operationele en strategische processen kunnen ze consequenties van beslissingen overzien en tegelijkertijd nieuwe kansen en bedreigingen snel onderkennen en daarop inspelen...mits ze te allen tijde zorgen voor een betrouwbare financi le administratie.
De combinatie van vakmanschap en strategische en communicatieve vaardigheden zorgt ervoor dat de functie van financieel manager een van de belangrijkste posities blijft binnen de organisaties van nu. De financiële manager van de 21ste eeuw helpt u de gewenste transformatie te maken, zodat ook voor u zal gelden: de financiële manager is de nieuwe superman of supervrouw van de 21ste eeuwse organisatie!

Delivering Happiness - Tony Hsieh

In Delivering Happiness legt Tony Hsieh - de hippe, iconoclastische en alom bewonderde CEO van Zappos, de online schoenenretailer - uit hoe hij een bedrijfscultuur heeft gecreëerd met een engagement voor service die gericht is op het verbeteren van de levens van zijn werknemers, klanten, leveranciers en backers. Met anekdotes en verhalen uit zijn eigen levenservaringen en van andere bedrijven, biedt Hsieh concrete manieren waarop bedrijven ongekend succes kunnen bereiken.

Hij beschrijft veel van de unieke werkwijzen bij Zappos, zoals hun filosofie om marketinggeld toe te wijzen aan de klantervaring, het belang van de kernwaarden van Zappos ("WOW leveren via service") en de reden waarom Zappos nummer één prioriteit is bedrijfscultuur en zijn overtuiging dat als je eenmaal de cultuur goed hebt, al het andere - geweldige klantenservice, langdurige branding - vanzelf zal gebeuren. Tot slot legt Delivering Happiness uit hoe Zappos-medewerkers de kernwaarden toepassen om hun leven buiten het werk te verbeteren, waaruit blijkt dat geluk creëren en resultaten hand in hand gaan.

online marketing simpel zakendoen met social media

Simpel zakendoen met social media - Jan Willem Alphenaar

Twitter, LinkedIn, Facebook: iedereen die op internet mee wil tellen heeft tegenwoordig wel een profieltje op deze sites. Maar wat doe u er vervolgens mee? Hoe maakt u de juiste connecties? Hoe zorgt u dat uw klanten en connecties gaan zorgen voor meer omzet? Hoe zet u tweets, statusupdates en connecties om in voordelen voor uw bedrijf, en wellicht keiharde cash?

organisatieadvies doen Ben Tiggelaar

Doen - Ben Tiggelaar

Waarom houden we de meeste veranderingen niet vol? Wat bepaalt 95% van je gedrag? Hoe ontwikkel je met succes nieuwe, effectieve gewoontes. Iedereen heeft dromen op het gebied van werk, relatie, gezondheid, persoonlijke ontwikkeling... Maar wat is er nodig om de stap van dromen, naar durven en – uiteindelijk – doen te zetten? Wat zijn de geheimen van échte, blijvende verandering?

Ben Tiggelaar geeft heldere antwoorden. Gebaseerd op actuele psychologische inzichten, praktische ervaring én persoonlijke verhalen van mensen die – met vallen en opstaan – hebben geleerd om leiding te geven aan zichzelf. Niet voor niets gingen al meer dan 350.000 lezers u voor. Dit boek hoort bij de basisuitrusting van een gelukkig leven.

Ben Tiggelaar is onderzoeker, trainer en publicist. Vele tienduizenden lezers van zijn boeken en bezoekers van zijn workshops brachten de afgelopen jaren met succes zijn ideeën in de praktijk.

Marketing consultancy No budget marketing  Jos Burgers

No budget marketing - Jos Burgers

Wilt u zonder torenhoge marketingbudgetten nieuwe klanten vinden en bestaande klanten aan u binden? No Budget Marketing is een slim alternatief voor nóg vaker adverteren, wéér een mailing en nóg mooiere brochures.
In No Budget Marketing aat bestsellerauteur Jos Burgers zien hoe u fiks op uw marketingbudget bespaart door uw dure reclamecampagnes te vervangen door een gerichte, messcherpe strategie.
U maakt kennis met een andere manier van denken die geld bespaart én extra klanten oplevert. Want wat is nu geloofwaardiger: een voorgekookte reclameboodschap of mond-tot-mondreclame van een oprecht tevreden klant? No Budget Marketing betekent op een andere manier omgaan met klanten en media. Ontdek niet alleen hoe u van uw klanten ambassadeurs maakt. Leer ook hoe u de pers op uw hand krijgt en nieuwe klanten zélf kennis laat maken met uw product of dienst. Een eerste goede ervaring is de allerbeste reclame!
Is No Budget Marketing dan een antireclameboek? Integendeel: No Budget Marketing laat zich uitstekend combineren met traditionele marketing- en communicatietechnieken. Dit boek leert u welk middel het meest effectief is voor welk doel, en hoe Budget Marketing en No Budget Marketing elkaar kunnen versterken.
Dus of uw marketingbudiget nu goot of klein is, No Budget Marketing is een onmisbare aanvulling op uw marketinggereedschapskist.

Wat is onze naam waard? - Jeroen Geelhoud, Salem Samhoud en Ingrid Smolders

Aan welke organisatie zou jij je eigen naam wel willen verbinden? Welke organisaties waardeer je om wat ze zíjn, en om wat ze dóen? Welke organisaties die jij kent creëren waarde voor al hun stakeholders? Over dit soort organisaties gaat Wat is onze naam waard? En vooral: hoe je zo'n organisatie wordt. Het eenzijdig sturen op aandeelhouderswaarde uit de afgelopen tientallen jaren heeft ons niet verder gebracht dan een wereldwijde economische crisis. Een nieuw perspectief is noodzakelijk. Onze huidige economie heeft organisaties nodig die niet alleen waarde creëren voor hun aandeelhouders, maar juist ook voor hun klanten, hun medewerkers én de maatschappij waarbinnen ze opereren. Dat is beter voor iedereen. Kan dat dan? Ja! Dit boek laat zien hoe organisaties die zich richten op al hun stakeholders op lange termijn veel succesvoller zijn dan de beurshelden van vandaag. Wat is onze naam waard? laat de principes zien die ten grondslag liggen aan duurzame waardecreatie, namelijk de drie waardegolven: - Leid de waarde; - Manage de waarde; - Market de waarde. Hoe creëer je duurzame waarde? Hoe zorg je ervoor dat alle stakeholders enthousiast zijn over je organisatie? Dit boek geeft antwoord op al deze vragen aan de hand van vele voorbeelden, inspirerende cases (waaronder Rabobank, Starbucks, Aravind Eye Hospital en Zappos) en nieuw onderzoek. Bovendien krijg je als lezer indringende vragen voorgelegd ter zelfreflectie en tools aangereikt om zelf mee aan de slag te gaan.

bedrijfsadvies management literatuur- Ja maar omdenken - Berthold Gunster

Ja-maar... Omdenken  - Berthold Gunster

Dit praktische boekje laat in een notendop zien wat omdenken betekent en hoe je dat doet. Om in te bladeren, te grazen, ideeën op te doen, op het verkeerde been gezet te worden en vooral om je eigen creatieve vermogens te prikkelen. Kortom, om te kijken, denken en – vooral – creëren.

Leuk, zo'n boekje over omdenken, maar...Ik ben dysleceltisch. Dat kan ik al. Laat de regering maar het goede voorbeeld geven. Dat leer ik toch nooit. Geef dat maar aan mijn schoonmoeder. Ik heb meer met omvoelen. Als ik een probleem heb, bel ik liever 112.

Connect - Menno Lanting

Menno Lanting bereikte met Connect! de eversellerstatus door als eerste in Nederland de state of the art op het gebied van sociale media vast te leggen en de relevantie ervan voor ondernemers en managers in allerlei organisaties inzichtelijk te maken. Zoals het een boek van deze allure betaamt, komt Lanting nu met een update ervan. De ontwikkelingen op het gebied van sociale media en connectedness vereisen een update van cases, nieuwe toepassingen en verscherpte inzichten.

organisatieadvies echte economie arnold heertje

Echte economie - A. Heertje

In 'Echte economie' speelt Arnold Heertje met de economie. Helder en beeldend zet hij recht wat in de moderne economie is scheefgegroeid. Hij hekelt de specialisaties die het zicht ontnemen op de twee uitgangspunten van de economische wetenschap: schaarste en welvaart. Door deze overspecialisering zijn eenvoudige inzichten verloren gegaan en dat leidt tot maatschappelijke schade. Vooral de onderwaardering van natuur en cultuur is een negatief gevolg van de eenzijdige nadruk op de financiële kanten van de economie en de illusie van universele meetbaarheid.
In deze 'verhandeling over schaarste en welvaart en over het geloof in leermeesters en lernen' legt Heertje het intellectuele tekort in de Nederlandse samenleving bloot. Hij wijt dit tekort aan het onderwijs en ontleent aan het jodendom zijn remedie daarvoor: het permanente leren.

verander management biic organisatieadvies

Het gaat uitstekend - P. Lakeman

Het geruchtmakende boek waarover onlangs nog de Nederlandse rechter oordeelde dat er niet voldoende reden was om het op klacht van de familie Lubbers uit de handel te nemen. Lakeman, adviseur van o.a. ondernemingsraden laat aan de hand van praktijkgevallen zien hoezeer zwendel en mismanagement in het bedrijfsleven door vele belanghebbende in een of andere zin worden gedekt, dit steeds ten kosten van anderen. Populair en begrijpelijk geschreven. Ter sprake komen natuurlijk QGEM, Slavenburg, Tilburgse hypotheekband e.a. Spannend om te lezen voor velen.

management advies aan het strand is iedereen directeur loesje

Aan het strand is iedereen directeur - Loesje

Wat dacht u van korter werken en meer verdienen? Het kan best hoor: 32 uur met behoud van vrouw en kinderen. Dit boekje gaat over werk in al zijn facetten. Over de ideale baan, solliciteren, gesprekken bij de koffieautomaat, files, werkdruk en flexplekken. Het gaat ook over vrije tijd en hoe je het een beetje in balans houdt met al het werk dat zo nodig moet gebeuren. Want dat werken kan best gezond, nuttig en nodig zijn, maar het moet allemaal wel leuk blijven, natuurlijk.
Daarom geeft Loesje je tips hoe je je baas beteugelt en de vrijheid grijpt als die buiten het kantoor ligt te lonken.
In dit boekje vind je dan ook onder andere maandagochtendsurvivaltips, nieuwe kantoorartikelen, verschillende vergadertypes, tertiaire arbeidsvoorwaarden en het beroemde sprookje 'Hoe de baas in een fee veranderde'.
Uiteraard staat dit boekje ook bomvol met Loesje-teksten. Kortom een leuk boekje voor iedereen die werkt, gaat werken of ooit gewerkt heeft. Om in de lift of de kantine te laten slingeren of nonchalant op het bureau van je baas neer te leggen.

Ontvang het BiiC Magazine

Blijf op de hoogte van de nieuwste BiiC workshops, ontwikkelingen en opinie en ontvang 4 keer per jaar het digitale BiiC Magazine

Aanmelden
Bezoekadres & Contact

Kantoor & Trainingscentrum
Nieuwland Parc 78
3351 LJ  Papendrecht
Nederland

085-3013168
info@biic.nl
www.biic.nl
KvK 75793148